Papaya, bringebær og norske jordbær











































Etter en ukes reise på eventyrlige Malta, sitter jeg her mett, totalinspirert og glad. Ferskt brød, olivenoljer, grillet kjøtt og herlige marmelader. Mat fra Middelhavet. Herlig!

Jeg legger disse minnene fra sommeren på glass, og deler gledelig mine varinater jeg skal kose meg med til vinteren.

Papaya og bringebær
250 gr bringebær
250 gr papaya
1/4 dl vann
1,5 dl syltesukker

Ha alle ingediensene i en gryte og kok opp. Rør godt i ca. 5 minutter. Ha over i rene, varme glass med lokk. Kjøl ned og frys.


Rørte jordbær
1 kg jordbær
Vanlig sukker
evt litt revet sitronskall

Rens og kutt jorbær i to eller fire. Strø over sukker og la hvile til sukkeret er løst opp. Her trengs ingen røring for da blir syltetøyet veldig tynt og slimete. Ha over på glass eller små frysebokser.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar